Translate

6 Eylül 2013 Cuma

CNBLUE RÖPORTAJI (ÇİN)



CN BLUE RÖPORTAJı

SoRu: Kendinizi sadece bir cümleyle tanıtın desek, ne söylerdiniz? Lütfen kendinizi Çinli internet kullanıcılarına tanıtın! (“Ben CNBLUE’dan XXX” şeklinde olmasın, fakat sizi gerçekten temsil eden birşey söyleyin.)

Kang Min Hyuk: Merhaba! Ben Kang Min Hyuk. Telaffuzum pek iyi değil. (Mandarin(Çince)) Merhaba, Sohu. Çin’e gelmek istedim. Geldim çünkü Hayran buluşması vardı. Çok mutluyum.

Lee Jong Hyun: Merhaba. Ben Lee Jong Hyun. Grubun gitaristiyim. Kore’de her zaman twitterı kullanırım. İlerde daha iyi şarkılar bestelemek için daha sıkı çalışacağım.

Jung Yong Hwa: Merhaba. Ben Jung Yong Hwa. Ben güneşi seven Jung Yong Hwa’yım. Güneş gibi sıcacık ve güzelim. Sıkı çalışmaya devam edeceğiz. Hayranlarla buluşmak için Shanghai‘ya geldiğim için çok mutluyum ve röportaj yaptığımız için. Ve büyük bir hayran buluşması olması için çok sıkı çalışacağız.

Lee Jung Shin: Merhaba. Ben Lee Jung Shin. Shanghai’da olduğum için çok mutluyum. Havalimanında bizi karşılamaya gelen hayranlara müteşekkirim. Bizim için, Shanghai’ya müziğimizi tanımak için insanların gelmesi harika birşey. Bizi destekleyin. Teşekkürler

Sohu: Koreli bir grupsunuz fakat çıkışınızı Japonya’da yaptınız. Çok merak ettik. Nedir işin aslı?

CNBLUE: Aslında, Biz Japonya’da çıkışımızı yapmadık. Japonya’da ders çalışıyorduk. (İşi öğrenme anlamında)

Sohu: Peki yarım yıl kadar sonra resmi olarak çıkış yapmaya nasıl karar verdiniz?

CNBLUE: Bunun için plan yapmadık. Sadece o süre zarfında yeterince öğrendiğimize inandık. Kore’de ilgili kişilerle kontakt kurduk ve çıkışımızı yaptık.


Sohu: İnsanların sizin için “Kore’nin Beatles’ı” dediğini duyduk.

(Beatles: Dünyaca ünlü İngiliz Pop Grubu. Gelmiş geçmiş en iyi gruplardan biri olarak bilinir.)

CNBLUE: Bunu biz de duyduk fakat onlarla karşılaştırılacak kadar iyi değiliz. Belki de onlar gibi takım elbise giydiğimiz için böyle söylenmiştir. Yine de insanların bunu söylediğini duymak, bize daha çok çalışmamız gerektiğini düşündürüyor.

Sohu: Müzik sizin için nedir?

CNBLUE:Müzik bizim için başka bir dil gibi. Söylemek istediklerimizi müzikle ve şarkılarla anlatıyoruz.

Sohu: Kore müzik piyasasında, yeni gelenler arasında sert rekabetler var. CNBLUE’nun ulaşmak istediği bir nokta var mı ya da hedefiniz nedir?

CNBLUE: Grup olarak hedefimiz, yaşlanana kadar şarkı söylemek. Eğer müziğimizle herkesi mutlu edersek, biz zaten mutlu oluruz.

Sohu: Şimdi sizin karşılıklı anlayış ve muhabbetinizi bir testle kontrol edeceğiz. Grubun en güzeli kim?

CNBLUE: Jung Shin

Sohu: En sevimli oynayan kim?

CNBLUE: Jung Shin

Sohu: Güzel kızlardan en çok kim hoşlanır?


CNBLUE: Lee Jong Hyun

Sohu: En tembel kim?

CNBLUE: Jung Yong Hwa (Jung Yong Hwa açıklar: Ben tembel değilim. Sadece onların 3 katı kadar sıkı bir program takvimim var bu yüzden çoğu zaman daha yorgun oluyorum...)

Sohu: Kızlar arasında en popüler kim? Ve erkekler arasında?

CNBLUE: Jung Yong Hwa kızlar arasında en popüler isim. Erkekler arasında ise en popüler olan Lee Jung Shin. Jung Shin çocuk gibi ve çok şakacı (oyuncu). Bu yüzden erkekler onu daha çok seviyor. Gerçi kız gibi görünüyor ama bazen çok erkeksi görünüyor.

Sohu: Jung Yong Hwa’nın Busan’lı olduğunu duyduk. İnsanlar Busan erkeklerinin yakışıklı olduğunu söylüyor. Söylenenler doğruymuş.

Lee Jong Hyun: Ben de Busan’lıyım.

Jung Yong Hwa: Busan’nın heryerinde çok yakışıklı erkekler var. İnsanlar çiçek çocuk olduğumu söylüyor. (Çiçek çocuk (Flower Boy): Kore’de yakışıklı ünlüler için bu tabiri kullanıyorlar. Çiçek gibi çocuk yani Boys over flowers’daki flower four(çiçek dörtlü) bu tabirden geliyor herhalde.) Herkese teşekkür ederim.

Sohu: Jung Yong Hwa, sen ‘You’re Beautiful’da oynadın. Başka bir dizi için oynama şansın var mı? Grup arkadaşların seni kıskanıyorlar mı?

Jung Yong Hwa: Yeni bir dizi için düşünüyoruz.

Diğerleri: Jung Yong Hwa'nın TV dizisi için gerçekten yakışıklı olduğunu düşünüyoruz ve onu takdir ediyoruz. Onu kıskanmıyoruz. Biz de rol yapma konusunda öğreniyoruz ve gelecekte bizim de bu tür fırsatlarımız olacağını umut ediyoruz.

Sohu: Lee Jong Hyun, sen Kore’deki hayranlarla iletişim kurmak için sık sık twitter kullandığını söyledin. Çin’deki hayranlarla iletişim kurmak için weibo da kullanmayı düşünür müsün? (weibo: Çinlilerin kullandığı twitter benzeri bir mini-blog)

CNBLUE: Kore’de, hepimiz twitter kullanıyoruz ve sık sık fotoğraflarımızı koyuyoruz. Eğer imkan bulursak Çin’deki hayranlarımızla buna benzer birşeyler deneyebiliriz.

Sohu: Son hayran buluşmasında Tayvanlı hayranlarınıza yaptığınız sürprizden sonra buradaki hayranlarınıza da bazı sürprizler yapacak mısınız?

CNBLUE: Grup olarak, ilgi çekici müzik, harika sahne ve canlı performanstan daha fazlasını göstermek için her zaman hazırlanıyoruz.

Sohu: Pek çok insan punk müziği çok gürültülü bulur. Fakat neden pek çok insan sizin müziğinizi beğeniyor?

CNBLUE: Bizim müziğimiz punk değil. Toptan, herkes tarafından kabul gören müzik yapıyoruz, bu yüzden daha çok insan bizim müziğimizi beğenebiliyor.

Sohu: Hepiniz Kore’nin değişik gösterilerinde popülersiniz. Bahsi geçen şovlar dışında, hobileriniz nedir ya da evde neler yaparsınız?

CNBLUE: Boş zamanlarımızda film ve dizi seyretmeyi seviyoruz. Şarkı sözü yazmak ve bestelemek için film ve dizilerden ilham alıyoruz. Spor da yapıyoruz.

Sohu: Ne tür sporlar?


Kang Min Hyuk: Futbol.

Jung Yong Hwa: Basketbol.

Lee Jung Shin: Bilardo ve ip atlama.

Lee Jong Hyun:Toplu oyunları sevmiyorum ama koşarak yapılan şeyleri seviyorum.

Sohu: Çinli ve Koreli şarkıcıların birlikte çalıştığı pek çok örnek var. Siz kiminle birlikte müzik yapmak istersiniz?

CNBLUE: Jay Chou

Sohu: Çin’e gelen Koreli yıldızlar Çin yemeklerini denemekten hoşlanıyorlar. Hangi yemekleri denemek istersiniz ya da nereyi ziyaret etmek istiyorsunuz?

Lee Jung Shin: Oriental Pearl Tower’ın en yüksek 3. Kule olduğunu duydum. Orayı görmek istiyorum.

Jung Yong Hwa: Dim sum yemek istiyorum. (Buharda pişirilen bir tür Çin mezesi.)

Kang Min Hyuk: Yeung Chow fried rice’ın ünlü olduğunu duydum. Denemek istiyorum. ((Eğer yanlış anlamadıysam) fried rice: kızarmış pirinç Yeung Chow ise ünlü bir restaurant zinciri galiba. Yeung Chow’un kızarmış pirinci ünlüymüş demek istiyor sanırım). Yuyuan Garden’ın yağmurda çok güzel olduğunu söylediler. Orayı da ziyaret etmek istiyorum. (Yuyuan Garden: Çin’de bir bahçe. Manzarası harika. Min’in dediği kadar var yani. İnternetten bir bakın derim ben. Enfes.)





Ayşe Nur Şafak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder